הסיפור שלי עם המחלה, מתחיל עוד הרבה לפני שחליתי באופן רשמי…. בשלב מסויים בחיי הבנתי שמחלות קשות "נופלות" על אנשים חלשים פיסית או על מי שהחליש את עצמו במודע או בתת מודע. 

בתקופה ההיא, חייתי על גג העולם, אמן מצליח, מתופף עסוק ומבוקש שמנגן כמעט כל ערב עם אמנים ולהקות שונות ובמקביל, מנהל אומנותית וכלכלית את להקת טררם הגדולה. לכאורה, הכל היה מדהים: כסף, פרסום, טיסות לחו"ל, מלונות והנאות החיים אך לצד זה גם אלכוהול חופשי, חוסר שינה כרוני והרבה סטרס… המון סטרס. כל העסק שלי מוחזק על זוג כתפיים קטנות והעומס אדיר. 

שיא השיאים היה כשהתמניתי למנהל האומנותי של פסטיבל תמנע ובמקביל גם העליתי שם מופע ענק ומושקע בבכורה עולמית. הלחץ העצום נתן את אותותיו ובסוף הערב הראשון לפסטיבל פינו אותי לבית החולים באילת כי פשוט קרסתי באפיסת כוחות. חליתי בצינון ומן שפעת מוזרה שלא עזבה אותי כמה שבועות.  

ערב אחד, אני קם מהכיסא ומרגיש סחרחורת. זה קורה בעיצומה של מסיבה בסלון עם חברים, אווירה טובה, קצת ריקודים, אוכל טוב ואלכוהול. אני הולך לשירותים ורואה פתאום דם באסלה. זה יצא ממני? נושם עמוק, חוזר לחגוג ולא מספר לאף אחד. אני מבין שמשהו כאן לא בסדר. 

התגובה הראשונה היתה הכחשה אך הדאגה גוברת ואני מחליט ללכת להיבדק. קבעתי תור דחוף לקולונסקופיה והתגלה אצלי גידול סרטני בקוטר של 4.5 ס"מ במעי הגס עם גרורות לבלוטות הלימפה הסמוכות 

באחת, החיים נכנסו לקצב של רכבת שדים מטורפת. הפגישות עם האונקולוג שלי פרופסור אדרקה עוררו בי תקווה וחיזקו את הרצון להחלים. אחרי שסיימתי חודש של הקרנות, יצאתי לטיול בחו"ל עם הבן שלי. כשחזרתי לארץ כבר כמעט ולא היה לי גידול. הבנתי שעשיתי משהו נכון, התחזקתי פיסית ורגשית וזה השפיע מאד על הבריאות שלי. מכאן התמסרתי לתהליך החלמה ארוך ומאתגר שכלל ניתוח כריתת חלק מהמעי ואח"כ כמה חודשים של נטילת כדורי קסלודה כימותראפיים. 

במסע הזה, מצאתי את עצמי יושב וכותב, מה שלא קרה אף פעם תוך כדי מרוץ החיים. הטקסטים הפכו לשירים. הלחנתי אותם והתחלתי לשיר. הקול הפנימי יצא החוצה והפך להיות כלי נהדר לשחרור ולחופש פנימי כחלק חשוב מהריפוי שלי. 

"היא באה הנה עד אלי, 

חיבקתי אותה בשתי ידי. 

משמים נחתה, אותי לקחה אל המסע. 

מסע ארוך מסע מרשים רצוף קשיים וחיכוכים, 

לחשה לי משהו באוזן… נגמרו לי המילים. 

You've got to get going 

 

להתעורר בבוקר רק איתה, 

ולא לצאת מהמיטה. 

מהתלת מבלבלת מכשילה אותי כל הימים, 

כתבתי לה כמה שירים וחיזקתי גם את השרירים. 

מדיטציות מתיחות, אין דבר שלא ניסיתי והיא כאן! 

You've got to get going 

X2 

צריך לעשות איזה ניתוח 

להפריד אותנו קצת בכוח 

אי  אפשר אותה לשכוח 

לא בטוח שאשרוד את הפרידה הזאת הפעם די! 

You've got to get going 

 

שניה לפני שנעלמה 

ועזבה אותי על הבמה 

התקרבה אלי ולחשה את המסר החשוב הזה: 

You've got to get going 

I've got to get going" 

זה שמונה שנים שאני נחשב ל"נקי"אנשים לא מבינים שזה מאבק יומיומי לשמור על המצב הזה. סרטן היא מחלה של הדחקות והרגלים הרסניים. אני מאמין שדי בקלות אני יכול להחזיר אותה אלי. כמה ימים ללא שינה, סטרס, אלכוהול וחוסר הקשבה לגוף ולצרכיו ואופס, אני במדרון חלקלק. 

לצפייה בקליפ- לחצו https://www.youtube.com/watch?v=JX8xyGKgxns 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

המצפן - ליווי ע"י סטודנטים לרפואה

*הליווי אינו מהווה ייעוץ רפואי או טיפול רגשי.

מעוניין לקחת חלק

חרבות ברזל הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?

מתעניינים בתכנית מלווים

הרשמה לקבוצת תמיכה און ליין

יחד בדרך - הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תרומה לארגון המצפן

ליווי מטופלים בסרטן
ע"י סטודנטים לרפואה

"המצפן" הוא ארגון התנדבותי שמטרתו להעצים מטופלים באמצעות כלים וידע שיעזרו להם לנהל ולהתמודד עם מחלת הסרטן. הליווי נעשה ע"י סטודנטים לרפואה שעוברים הכשרה מקצועית- מתוך מטרה להשפיע על הרופאים שיהפכו להיות.

תרומות יגיעו להכשרת הסטודנטים המלווים, ליצירת תכנים וכלים למטופלים, ולשאר הפעילות השוטפת של הארגון בהתאם למטרותיו.

דילוג לתוכן