סמדר אורטס גלבר משתפת – פרק ג

פרק ג' – HAIR ודימוי עצמי

החלטתי לקרוא לפרק הזה – HAIR – שיער

מי שעוקב אחרי הבלוג שלי או ראה את התמונה שלי, לא יכול שלא להבחין בשיער המתולתל והארוך שלי. מאז נערותי אני עם אותה התספורת שיער מתולתל וארוך כמה שיותר ארוך יותר טוב, לא יכולה לומר מילדותי, מכיוון שאמא האהובה שלי הייתה נוהגת לספר אותי בתספורת קצרה כמו בן,  מכיוון שהיה מאוד קשה להשתלט על התלתלי ביסלי המלאים והיפים שלי. אני יכולה קצת להבין אותה הימים היו ימי טרום natural formula  לשיער מתולתל ותלתלים בוא נאמר לא היו להיט.

בזמנו ההתנגדות שלנו כילדים להחלטות הורים הייתה פחות מקובלת ואני זרמתי. המרד לא אחר להגיע ובגיל 11 מעבר חד משיער קצוץ לתלתלי ביסלי ועם השנים ולאחר כמה פתיחות תלתלים להרגיע קצת את הביסלי ה געתי להשלמה ואהבה רבה לשיער שלי . הרגשתי כמו שמשון הגיבור , שיערי הוא כוחי אף פעם לא חשבתי שאני יפה,
אבל עם השיער הארוך המתולתל איכשהו הרגשתי שיש לי את ה LOOK.

זוכרים את המלצת ד"ר עדן לא ללכת לאיבוד אלא להחליט על קפטן ולהתחיל לפעול?

יצאתי מד"ר עדן כמובן שיחת טלפון לדלית לזרוב המלאכית.

 אני: "דלית אני צריכה דחוף בדיקת CT"

דלית: "סמדר אני על זה .לאחר רבע שעה דלית חוזרת אלי "סמדר יש לך בדיקה היום ב 12:40 אסותא רמת החיל  את צריכה להיות בצום 4 שעות אכלת משהו?

אני: "האמת שלא אכלתי אולי משהו קטן"

דלית: "תגיעי."

אני: "ואוו דליתוש איך הצלחת להשיג לי תור פנוי ? קשה מאוד להשיג תורים גם לחולים"

דלית: "זה לא אני זו את אלא הם האנרגיות שלך. אני רק השליח"

אתם רואים איזו אישה מדהימה אפילו את זה היא לא הייתה מוכנה לזקוף לזכותה אין לי מילים.
ביום שלישי יומיים לאחר הביקור אצל ד"ר עדן ו כ 5 ימים מיום בדיקת הקולונוסקופיה, הגיעה התשובה מהמעבדה של הדגימה שנלקחה בעת ביצוע הקולונוסקופיה.
ADENA KARCINOMA. סרטן מעי .

תשובות שהגיעו מה CT גם כן איששו את התשובה ונראה גידול בגודל 2 ס"מ במעי. (נשמע קטן אך לימים לאחר שהוצא בניתוח התברר כמה שהוא קטן הוא היה כבר
בשלב 3 וכבר תפס 2 בלוטות לימפה וחדר את דופן המעי. זוכרים מה כתבתי בפרק א' על הצלת חיים.)

מלבד הגידול אובחן נוזל לא ברור באגן . אני לא אתרכז בזה רק אומר שד"ר עדן לאחר שראה את הCT החליט שאנו לא הולכים לניתוח שבוע לאחר פגישתנו הראשונה וביקש לקבוע תור במהירות גם ל MRI שם נוכל לראות בברור מה זה הנוזל באגן.  לימים, אכן התגלה כגידול נוסף גדול בהרבה מהגידול במעי אך לא סרטני שכנראה חייתי איתו מספר שנים ללא ידיעה.  גם כאן המלאכית הפרטית שלי דאגה לי לתור ולסירה של קפטן עדן ושלי הצטרפו צוות גניקו-אונקולוגים.

הניתוח הדחוף  נדחה בשבועיים, שנראו כנצח, כל עוד לא ידעתי חלקתי עמו (הסרטן ) את הגוף שלי אך ברגע שהבנתי שהוא שם רק רציתי להעיף את הפולש מהגוף שלי, לא יכולתי לתת לו קורת גג עוף ועכשיו ! לכן השבועיים האלה נראו לי כנצח .

כבר הבנו שאני צריכה לחפש לי אונקולוגית.
פגישה נוספת אצל ד"ר עדן כמה ימים לאחר תוצאות ה CT  

ד"ר עדן: "סמדר טוב אנו מבינים עכשיו בברור שזהו גידול סרטני קיבלנו חותמת גם מהביופסיה וגם מה CT את צריכה לחפש לך אונקולוגית.
יש לנו כאן מחלקה נהדרת אך זכותך לבדוק ולבחור".

אני קצת המומה שאני צריכה לחפש לי אונקולוגית הייתי בטוחה שזה חלק מהתהליך, עושים ניתוח עוברים למחלקה אונקולוגית לא חשבתי כלל על זכות בחירה.
מה אני עושה עכשיו? מה אני יודעת? אני צריכה להתמודד עם כל כך הרבה דברים אז גם להתחיל לעשות סקר אונקולוגים.

כשאת לבד, אני אומרת לבד מכיוון שכך הרגשתי, גרושה עם 3 ילדים שהאבא שלהם לא בתמונה בגלל מצב בראותי קשה מאוד.
אמא שלי עם אלצהיימר שאילולא הייתה חולה באלצהיימר הייתה מתייצבת במלוא המרץ לצידי ובן הזוג שלי שכבר היה בסרט הזה  והתקופה הזו זכורה לו כמשהו רע ביותר.
לכן גמלה בליבי החלטה שמלבד למנות אותו לוועדת תרבות במהלך הטיפולים (להזמין לנו כרטיסים לפילהרמונית שאני מאוד אוהבת, סרטים וכו..)
אני לא רוצה כלל שהמצב הזה "יפול עליו" .

לא לדאוג !!! לא הייתי לבד כלל!
אחיותיי הביולוגיות וגם לא הביולוגיות, חברות טובות – קבוצת קשקשת אנו קוראות לעצמינו וחברה טובה נוספת וביחוד אחותי עמית, שגרה כמה מאות מטרים מהבית שלי, היו איתי כל העת וגם בן הזוג שלי, אך לזה אני מתכוונת להקדיש פרק שלם בנפרד כי מגיע להן אחת אחת פרק תודה.
ואתם קוראי הפוסטים שלי אשמח אם תקראו גם את הפוסט הבא בו אכתוב על חברות אמיתית רגישות אהבה ומסירות .

אז איך בוחרים אונקולוגית?

אמרתי לאחותי היקרה עמית על כך שאני צריכה לחפש לי אונקולוגית טובה ומנוסה. לפתע עמית נזכרה שחברה שלה מרגלית היא אחות אונקולוגית ועובדת במחלקה האונקולוגית בתל השומר. מרגלית התקשרה אלי ואמרה לי "סמדי אני דואגת להפגיש אותך עם אונקולוגית מצוינת היא אחת הבולטות וטובות בתחום תהיי בידיים טובות". ד"ר עינת שחם שמואלי, מנהלת המחלקה לסרטן מערכת העיכול בתל השומר, בסופו של דבר ליוותה אותי ועדיין מלווה ואכן הייתה נהדרת וכאן המקום להודות לך ד"ר עינת שחם שמואלי .

אני הרגשתי שבכל התקופה הזו היו לי כל מיני מלאכים שומרים שפשוט ציירו לי את השביל ועזרו לי ללכת בו ולבחור נכון.
לפני שבחרתי בד"ר עינת שחם שמואלי הלכתי לפי המלצת הרופאת משפחה שלי להתייעץ גם עם רופאה אונקולוגית טובה וידועה מבית חולים איכילוב רק בכדי להרגיש ששמעתי גם דעה נוספת החלטתי לא להתפזר ולהקשיב לבטן שלי וכמו שבחרתי בקפטן שלי החלטתי שאני שומעת 2 אונקולוגיות ולא יותר.

 ועכשיו אני חוזרת לתחילת הפרק – שיער – HAIR

דודה איקה ואני יושבות אצל האונקולוגית הפרטית איתה נפגשנו עוד לפני שנפגשתי עם ד"ר שמואלי  אני במתח איזה טיפול יציעו לי כאילו שאני בפגישה בבנק בוחרת מסלול משכנתא מנסה למזער נזקים. הדבר הראשון ששאלתי את האונקולוגית מה עם השיער שלי?
זוכרים שאני בעצם מרגישה כמו שמשון? או "אסלאן האריה" מספריו של ק.ס לואיס האריה המכשפה וארון הבגדים.
כילדה אני זוכרת כמה בכיתי כשגילחו לאסלאן את השיער, איך הוא איבד את כוחו ברגע ונראה מסכן ורזה.

האונקולוגית: "סמדר הטיפול הזה אינו מנשיר שיער אולי יתכן דילול קל אך גם לא בכל המקרים"

באותו הרגע לא היה לי אכפת מה היא תמליץ כמה טיפולים ואיזה תופעות לוואי אחרות יהיו עצם העובדה שהשיער נשאר כל השאר לא היה חשוב .
אומנם יהיו לטיפולים תופעות לוואי אך עצם הידיעה שהשיער נשאר לא רק תקל עלי באופן אישי לעבור את התקופה הזו בכל הקשור בדימוי עצמי ונראות שמאז ומתמיד הייתה חשובה לי, אלא תקל גם על הילדים שלי! הם לא יצטרכו להתמודד בשנית עם לראות לנגד עיניהם הורה שמאבד את הנראות המוכרת שלו ונראה חולה.  

מוצעים לי שני מסלולים:
מסלול ראשון – 12 טיפולים בחצי שנה, הגעה כל שבועיים למחלקה ומתן של אוקסלי פלטין, שלימים הבנתי שהוא לא כל כך נחמד החומר הזה וקסלודה טיפול פעם בשבועיים לכמה שעות כולל התקן בחזה שמחברים לווריד ראשי נקרא צנתר ובכך מקלים על התופעות לוואי בעת כניסת החומר לגוף אמרתי שהוא לא ממש נחמד החומר הזה.

המסלול השני –  8 טיפולים הגעה לבית החולים כל 3 שבועות למשך חצי שנה אך רק האוקסלי פלטין דרך הוריד הרגיל כמו בבדיקות דם ללא צנתר ואח"כ בבית סט כדורים 3 פעמים ביום למשך שבועיים כל פעם והפסקה למשך שבוע  8 מחזורים.

כמובן שבחרתי את המסלול של ה 8 טיפולים כל 3 שבועות בגלל שלא רציתי ללכת עם התקן תוך ורידי קבוע בגוף.

בסופו של דבר החלטתי להמשיך לטפל במחלקה האונקולוגית בתל השומר מכמה סיבות:

א.     האונקולוגית הפרטית שמעה שד"ר עינת שחם שמואלי תטפל בי אמרה לי "סמדר היא קולגה נהדרת עבדנו יחד את בידיים מצוינות!.
ב.      ידעתי שאתנתח בתל השומר זה היה לי אך טבעי להמשיך טיפול אונקולוגי באותו בית החולים .


ואכן טופלתי במחלקה האונקולוגית הנהדרת בבית החולים תל השומר במשך 3 חודשים עם האוקסלי פלטין בשילוב עם הקסלודה ו3 חודשים נוספים רק עם הקסלודה למזלי הרב רק 3 חודשים היו עם האוקסלי פלטין כפי שכתבתי קודם האוקסלי ממש ממש לא נחמד.

 

אני מסיימת את פרק ג' השעה מאוחרת  מחר יש לי CT ביקורת תקופתית.

בפרק הבא אדבר  על חברות ועל ההחלטה שלי שאם סרטן אז שיהיה בסטייל.

 

 

 

עדויות נוספות

סמדר אורטס גלבר משתפת

באוקטובר 2019 נעניתי לדרישת האחות במכבי שאמרה לי במרץ מלאו לך 50 ,את זוכרת שיש סידרת בדיקות שצריך לעשות? אחת מהן הייתה בדיקת דם סמוי. הייתי ילדה טובה כזו שאומרים לה תבדקי שלא יהיו צרות ואני רק מהפחד של אולי אם לא אבדוק אז דווקא יקרה משהו ואצטער על כך, מן תחושה כזו שאם לא אעשה ביטוח בטוח יקרה משהו ,חוק מרפי מכירים?

קרא עוד »

המצפן - ליווי ע"י סטודנטים לרפואה

*הליווי אינו מהווה ייעוץ רפואי או טיפול רגשי.

מעוניין לקחת חלק

חרבות ברזל הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?

מתעניינים בתכנית מלווים

הרשמה לקבוצת תמיכה און ליין

יחד בדרך - הרשמה לליווי

האם הליווי הוא עבור מטופל/ת או בן/בת משפחה?
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

תרומה לארגון המצפן

ליווי מטופלים בסרטן
ע"י סטודנטים לרפואה

"המצפן" הוא ארגון התנדבותי שמטרתו להעצים מטופלים באמצעות כלים וידע שיעזרו להם לנהל ולהתמודד עם מחלת הסרטן. הליווי נעשה ע"י סטודנטים לרפואה שעוברים הכשרה מקצועית- מתוך מטרה להשפיע על הרופאים שיהפכו להיות.

תרומות יגיעו להכשרת הסטודנטים המלווים, ליצירת תכנים וכלים למטופלים, ולשאר הפעילות השוטפת של הארגון בהתאם למטרותיו.

דילוג לתוכן